الفريق عبد العزيز سيف: قريبا.. إنتاج الجيل الجديد من المدرعة "فهد 300"

amrhamde

عضو
التفاعل
6,493 0 0

قال الفريق عبد العزيز سيف الدين، رئيس مجلس إدارة الهيئة العربية للتصنيع، إن الهيئة بصدد إنتاج الجيل الجديد من العربات المدرعة "فهد 300"، التى تعمل مع القوات المسلحة والشرطة المدنية، بعد تحسين مستوى التدرع والحمولة الخاصة بها وتطويرها وفق أحدث المعايير العالمية.

وأوضح الفريق عبد العزيز سيف الدين على هامش مبادرة لتدريب العمالة الفنية أن الهيئة صدرت خلال الفترة الماضية نماذج من العربة المدرعة فهد، وتسعى خلال الفترة المقبلة توسيع مجالات تسويقها

مش عارف ليه مش حاسس ان هي ده المدرعة الجديدة

سياق كلام اللواءعبد العزيز عن فهد 300 يأكد إلى حد كبير إن الصورة الموجودة هي للمدرعة ذات التصميم المطور

المواصفات المكتوبة بجانب العربة جيدة جدا ومنها زيادة تدريعها لتتحمل الرشاشات عيار 12.5 ومقاومة الالغام من خلال ما يسمي بالكراسي المعلقة ياريت من الخبراء يشرح تلاك التقنية وهل قصدوا التصميم علي حرفv

أنا مش شايف أى تظوير الحقيقة , هى الفهد بتاعت الثمانينيات هى الفهد يتاعت 2016
تحسها بتاخد الار بى جى بوشها :لايتنج:
رنا يتوب علينا منها

المواصفات المكتوبة بجانب العربة جيدة جدا ومنها زيادة تدريعها لتتحمل الرشاشات عيار 12.5 ومقاومة الالغام من خلال ما يسمي بالكراسي المعلقة ياريت من الخبراء يشرح تلاك التقنية وهل قصدوا التصميم علي حرفv
نفس التصميم القديم مع زياده سمك الصلب في البدن مع زياده طفيفه في عرض المدرعه مع تحسين ابواب الدخول و الخروج

إيه الفرق أصلاً ؟؟؟؟

#عك

يعني انتا مش عجبك الفهد المطوره ؟ أهي انتاج محلي و ربنا يكتر من إنتاجنا المحلي يا حماده
محتاجين نشجع اللعبة الحلوه او حتي الوحشه بس اهم حاجه اننا نلعب يا دوك و لا آيه؟

ان بقول يمكن الصوره مش هي لان لو هي مفيش تطوير اصلا ان فقط عملة غطاء للكوتش وحتيتين صاج علي الازاز

يعني انتا مش عجبك الفهد المطوره ؟ أهي انتاج محلي و ربنا يكتر من إنتاجنا المحلي يا حماده
الراجل بيقول الحقيقة للاسف انت اصلا بتنتجها اي الجديد الا لو الصورة مش هي

مدرعه نسيها الزمن و غير قابله للتطوير اخرها حرس الحدود و الشرطه العسكريه

مدرعه نسيها الزمن و غير قابله للتطوير اخرها حرس الحدود و الشرطه العسكريه
أهيً بتسد خانه يا استاذنا
انا نفسي نصنع الأفضل طبعا و ادينا بندعي ربنا يكرمنا بصناعه و تصاميم أفضل إن شاء الله

عودة
أعلى