مجددا .. إثيوبيا تعلن عن موعد ملء سد النهضة

والرئيس السيسي قال بالحرف لما اكبر هاضربك يعني الراجل ده مش بيسيب حقه
بذمتك في رئيس محترم بيقول كدا يعني إنت كانو بيضربوك وانت صغير??جاي تفضحنا وتفضح البلد انك كرئيس بالمنظر دا؟؟؟؟

بذمتك في رئيس محترم بيقول كدا يعني إنت كانو بيضربوك وانت صغير??جاي تفضحنا وتفضح البلد انك كرئيس بالمنظر دا؟؟؟؟
يعني علشان الراجل بيكلم بمنطق ومش بفتحة صدر فميعجبكش
على العموم انت حر لكن بالنسبة لي على الاقل هو من افضل من حكم مصر ويكفيه انه استطاع ان يحافظ على الدولة المصرية من الضياع بعد توفيق ربنا سبحانه وتعالى طبعا وقدر ينقذها من الخونة اللي كانوا بيحكموا وقدر يحافظ عليها ايضا من المعارضين الخونة اللي كانوا بيقبضوا من برا وللاسف اثروا على عقول الكثير من شباب مصر وجعلوهم يحسوا بالدونية في كل شئ وللاسف هذا الشباب ما فيش منه امل ان ينصلح حاله لانه اصبح بلا هوية وعديم الانتماء للدولة ودائما يرى كل شئ فيه سلبي واي عمل تقوم به الحكومة خطا حتى لو كان ايجابي

زي مابيطلع يقول كل شويه أن الأسعار هتنزل وبتطلع فالأخر??
شوف الامثلة كثيرة جدا لكن مش هذكر ليك حاجة علشان انا عارف انك مش هيعجبك اي حاجة بيعملها هذا الرجل المحترم وحكومته الوطنية

الدكتور زويل قال عليه أنه عالم??

طيب ما تقولنا انت هو عالم فيه وفاد المجتمع بي ايه طالما هو عالم
وليه مكناش بيتقال عليه قبل ما يمسك الرئاسة زيه زي الدكتور احمد زويل او الدكتور مصطفى السيد او الدكتور فاروق الباز
عيب انت في منتدى بيخاطب العقل مش بيخاطب المبرمجبين واللي حافظين كلام بيعارضوا بيه وخلاص

انا سالتك سؤال محدد ويارت تجواب عليه الدكتور مرسي عالم فيه يعني اخترع او اكتشف ايه مسجل باسمه وبيفيد به العالم او على الاقل المجتمع المصري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عارف الاجابة ايه ولا حاجة عرفت انك جاي تعارض من اجل المعارضة فقط لاني انا سالتك قبل كدا نفس السؤال وانت مجاوبتش عليه

وليه بقا في الأخر ييجي عسكري يحكمنا؟؟؟؟؟
برده انت بتجادل وخلاص
هو العسكري ده ايه يهودي
وبعدين انت بتعترض ليه على اختيار الشعب يبتاع الديمقراطية
الشعب له حرية الاختيار انت عايز عالم او طبيب يحكمك دور عليه وخليه يترشح وابقى انتخبه
وبعدين قبل كدا زميلنا هنا B @Bright sky رد عليك في النقطة بالتحديد في موضوع سيناء وقالك انه ما فيش مشكلة ان يكون الرئيس من خلفية عسكرية طالما بيحقق انجازات وعرف يختار الفريق اللي يساعده واللي يثق فيه لتحقيق امال الشعب لان الرئيس مش لازم يفهم في كل حاجة بس الواضح انك مش عايز تتعلم وانك مبرمج نفسك على كلام انت حافظه ومش عايز تراجع نفسك فيه
وعلى العموم ما كان بيحكم عالم كبير من وجهة نظرك عمل ايه العالم ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عمل اجتماع سري على الهواء فضحنا بيه ادام العالم

طالب الحفاظ على حياة الخاطفين الارهابيين والمخطوفين الجنود في نفس الوقت من باب انهم ارهابيين زمايله
خرج قتلة السادات من السجن واجلسهم جنبه في احتفالات اكتوبر
عايز فضايح تانية للعالم الدكتور المدني اللي كان بيحكم ولا كفاية كدا

أنا دايما بنتظر مشاركتك بشغف عشان أعرف رأيك لأن حضرتك بيكون عندك رؤيا أكثر مني
والله انت بتحرجني بكلامك هذا يا صديقي انا اقل بكثير مما قلته
وعلى العموم انا شاكر جدا لذوقك وادبك وثقتك الغالية دي
وانا باحاول اجتهد قدر المستطاع في تحليل الوضع وكتابة راي المتواضع والذي من المحتمل ان يكون صواب او خطا

تحياتي لك صديقي المحترم

هلشان استاذ جامعه فاشل
مش عارف يعني تحس انه لازم يكون رئيس مدني هو اللي يحكم
تقولش ده نص قراني استغفر الله العظيم طبعا ولا حاجة واحنا ما نعرفش
وللاسف الكثير لا يعي انه ليس بالعسكري ولا المدني يتم الحكم يجب ان يعي على الاقل معنى الامن القومي المصري بكل ما تحمله من معنى ولو جيت تناقش مع حد من المعارضين وتساله يعني ايه امن قومي مش هيعرف يرد وان جيت تشرحله يتريق عليك ويقولك انت بتسمع لاحمد موسى على اساس ان احمد موسى ولا عمرو اديب ولا من اي مقدم برامج سياسية ده يهودي ولا اسرائيلي ولا عيب ان الواحد يتابع الكل وياخذ المعلومات ويحللها من كافة الجوانب ويصدق ما يتقبله عقله وليس ما يمليه عليه توجهه او ايدلوجيته
طيب تيجي تساله انت بتسمع مين او بتقرا لمين مش هتليقه يعرف يرد عليك
طيب تساله انت تعرف الكاتب فلان او الدكتور فلان المتخصص في العلوم السياسية والاستراتيجية خريج الجامعة الفلانية يقولك لا............طيب جاي تتناقش ليه وتعترض ومش عاجبك الطرف الاخر يتناقش معاك
حاجة غريبة

تحياتي لك

ده مولانا الامام تمساح النيل ذو الحجه والبرهان
ايه يا صاحبي الكلام الكبير ده
ده كتير علي والله
انا اقلكم هنا ووالله انا بتعلم منكم جميعا وبستفيد منك كلكم والله في توسيع دائرة معرفتي وثقافتي بدون مجاملة

وعلى العموم ربنا يديم هذه المحبة وتحياتي لكم جميعا

مشً احسن ما يقول انا شايف صوابع بتلعب في البلد ويبث اجتماع علي الهواء يتكلم فيه عن ضرب إثيوبيا، ويعمل اجتماع معً ميركل ويفضل يبث في الساعه ووو.

مشً احسن ما يقول انا شايف صوابع بتلعب في البلد ويبث اجتماع علي الهواء يتكلم فيه عن ضرب إثيوبيا، ويعمل اجتماع معً ميركل ويفضل يبث في الساعه ووو.
المشكلة انه مش يسكت لا بيجادل
والمشكلة ان الامثلة كتير بس الواحد بيقول الراجل مات ونذكر محاسن مواتنا افضل لكن للاسف بيجبرونا اننا نرد
تحياتي لك

المشكلة انه مش يسكت لا بيجادل
والمشكلة ان الامثلة كتير بس الواحد بيقول الراجل مات ونذكر محاسن مواتنا افضل لكن للاسف بيجبرونا اننا نرد
تحياتي لك
والله فعلا، يعني ممكن يتقال كلام اكتر كتير بس خلاص الرجل في ذمه الله، الله يرحم الجميع

وليه بقا في الأخر ييجي عسكري يحكمنا؟؟؟؟؟
محدش بيعرف يمشي الخرفا والمكسحين ن واللجان بتاعتهم الا حاجتين
البيادة
الكراج بتاع حرس الحدود

وبعدين هو انت معندكش امثله للعسكريين ناجحين بيحكموا ؟?

نعم انقلاب عسكري برضى شعبي على حكومه منتخبه ساذجة كانت هتودي البلد في داهيه
او ممكن يكون انتفاضة شعب بموافقة ومساعدة الجيش للاطاحة بهذه الحكومة الضعيفة
تحياتي لك

محدش بيعرف يمشي الخرفا والمكسحين ن واللجان بتاعتهم الا حاجتين
البيادة
الكراج بتاع حرس الحدود

وبعدين هو انت معندكش امثله للعسكريين ناجحين بيحكموا ؟?
مؤسس نهضه كوريا الجنوبيه عسكري

عودة
أعلى