‏عاجل: إسقاط طائرة مقاتلة روسية على الحدود السورية التركية في ريف #اللاذقية

يكفينا ان ننكفي على انفسنا

ولو لنا تدخل خارجي ياليت يكون لموضوع سد النهضة اولا واخيرا
والله فعلا المفروض في الزحمه دي نخش علي سد النهضه واهي تركيا كدا بره اللعبه
خلينا في موضوعنا هي الطياره الروسيه التانيه فلتت ازي وهي تم استهدافها ولا لت

‏#معلومة | صواريخ ال"TOW" مسببة أزمة نفسية ل #روسيا في #سوريا لدرجة أن وزارة الدفاع الروسية تذكرها بالأسم

الله يصبحك بالخير يا أبوقحط

غيابه سبب فجوة كبيرة في المنتدى

مصر ليست من عادتها ان تستغل مصائب الاخرين

نحنوا دولة صبورة على التصرفات غير المسؤلة من البعض
لكن دا لو احنا بنتكلم عن دوله عربيه لكن هنا لغه المصالح تسووود ولا اعرف لما تستغل مصر دا الحكمه لها وقتها

صور تشفي الصدور | لجثت أحد الطيارين الروس تحت أقدام مقاتلي "الله محيي الجيش الحر"

هذه كفيلة بتنفير روسيا من سوريا وبشار

بدل الإنغماس على ماهم فيه من مهازل

المقاتل السوري يحمل الكلاشنكوف

دعس الجندي الروسي بالسلاح الروسي :D:D:D

لكن دا لو احنا بنتكلم عن دوله عربيه لكن هنا لغه المصالح تسووود ولا اعرف لما تستغل مصر دا الحكمه لها وقتها

دعنا لا نتظرق لاءمور خارج السياق ولكن اعلم يا اخى ان السائحين الروس بعد قرار منع السفر الى تركيا سياءتون من تلقاء نفسهم الى البدائل الموجودة فى (شمال افريقيا ) ..
تحياتى

الامارات عندها كمان مشكله مع الاتراك لاعرف السبب ربما يكون الاخوان
مش عارف كل شويه بيطلب من تسجيل الدخول
علي العموم الافضل التنسيق بين مصر والامارات في هذا الموضوع وبكدا يكون التصرف اقوي

شوفوا يا حليلهم كيف يطلقون عليه كأنهم بيصيدون عصفور :D

صيد صيد :D ، نتفوه لين تطاير ريشه، سبحان الله يقتلون الروس بسلاحهم الكلاشنكوف ... انها الأيام دُول:

هذا المقطع قديم جدا

وهو يخص داعش

دعنا لا نتظرق لاءمور خارج السياق ولكن اعلم يا اخى ان السائحين الروس بعد قرار منع السفر الى تركيا سياءتون من تلقاء نفسهم الى البدائل الموجودة فى (شمال افريقيا ) ..
تحياتى
ماشي خلينا في موضوعنا انا سألت سؤال خمسين مره ومحدش جاوبني او انا مش لاقي الاجابه كيف افلتت السو ٢٤ الاخري بالرغم منرتطبيق قواعد الا شتباك مع الاولي
تحياتي لك وتقديري

عندما تجابهه دوله عظمى فانتصراتك قد تكون في بعض الاحيان خسائر
فتركيا اوقعت هذه
images

فتستدعي روسيا تلك :eek:
%D8%A7%D9%84%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%88%D8%B3%D9%8A-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%83%D9%88-%D8%B3%D9%8A%D8%BA%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%A5%D9%84%D9%89-%D8%AD%D9%88%D8%B6-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%81%D9%8A-%D8%A3%D8%A8%D8%B1%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%AF%D9%85.jpg

تركيا بتنفذ اوامر الغرب ما الطائرات اليونانية بتخترق الاجواء اشمعنى روسيا دا ملعوب ومترتب اللعب حيبقى عالى الايام الجاية حتوضح مين الكسبان ومين الخسران هل ممكن تركيا المسلمة تحارب اسرائيل مع العرب او ايران كلة بيدور على مصلحتة وهنا العرب هتيفة وبس نهتف وبس سواء لروسيا او لتركية
ام رد روسيا معتقدش حتعمل حاجة تذكر ممكن تكلم النيتو اسياد الاتراك

المهم انهم ينسوا مصر شوية

طبعا انا كمصرى ضد اردوغان وليس تركيا وعلاقة الجيش التركى والمصرى علاقة كويسة لاكن نفسى افرح لتركيا كدولة اسلامية لاكن عداء اردوغان لمصر وتدخلة بها تحزنى زى ما الخليج يرفض تدخل ايران فى الخليج هل اقول ان ايران دولة مسلمة وتحيا ايران لا اقف مع اخوانا ضد ايران التى تتمنى ان تكون فى علاقة بينها مع مصر ام روسيا فدى مصلحة لينا بنستفيد منها لاكن لا اقف معها ضد اخونا العرب تتحرق روسي احنا قبل كدة كدة اخدنا منهم الى عاوزينة وطردناها من مصر بخبرائها واتجهنا لامريكا ورجعنا تانى لروسيا مصلحة لاكن ليس على حساب العرب زى مش حدعم ايران برضة المسلمة مع اختلاف الراى مع اخوة عن الشيعة مقابل العرب ولا اعتقد انهم حيدعموا تركيا ضد مصر امتى تتراجع تركيا عن التدخل المصرى ونبقى يد واحد ويتحرق الروس على الامريكان على النيتو اسف على اللغة العامية مش كل الناس بتعرف تتكلم فصحة انا ثقافتى على ادى
أنا و أخويا على ابن عمى
انا و ابن عمى على الغريب
نفسى يفهموا ذلك
فى ناس عندها عسر فهم حقيقى
القضية عند الغرب كسر ما هو إسلامى
تدمير أى رمز إسلامى
إفشال أى محولة للرقى بالمسلمين
إفشال التجربة الإسلامية فى أى مكان فى العالم
سواء كانت عسكرية أو إقتصادية أو جهادية أو إجتماعية أو علمية أو ...

عودة
أعلى